handdator

Visa fullständig version : Larm (touch guard)

hp
01-01-1970, 01:00
Tjuter larmet även när motorn/tändningen är påslagen? Gör det INTE det kan du kolla brytaren till larmet vid motorhuven som brukar krångla efter ett tag. Kolla även brytarna till dörrarna (samma som styr innebelysningen). Dessa kan bli smutsiga efter ett par år och kan få larmet att starta. Om larmet startar även fast motorn är igång är det antingen fel på larmet eller så är det glappkontakt i kopplingen till den gula kabeln som går från larmet till under rattkåpan någonstans. Denna kabel ska ha +12 volt när motorn/tändningen är på (även när startmotorn drar). Denna krets förhindrar att larmet startar när bilen är igång.

CarMan
Dålig instalation, så du har dålig kontakt dör larmets kabkar är ihoppkoplade med bilens kablar.

Magge
Jag har ett larm på min Saab som heter Touch guard. Det har nån panter eller nåt som logga. På senaste tiden har det fått tuppjuck och börjar tjuta lite när som helst? Vad är det troligaste problemet?

Perris
Jag har haft samma problem för några år sedan, Problemet i mitt fall var fukt i "centralenheten" följ kablarna från blinkdioden så finner du enheten. Ta bort den och öppna enheten, torkas med fördel med hjälp av en hårtork.

Lycka till !

P.G
29-07-2006, 00:06
Mitt löste ut när det regnat mycket och det var hög luftfuktighet, men efter det har det bara varit varmt ute så larmet har hittills skött sig men jag bävar för hösten...