Hej!
Jag har en EU-moped, Kymco Agility 4T.
Den är två år gammal och har gått 350 mil.
Jag skulle ta ut den igår men den vill helt enkelt inte starta. Det låter som att den är påväg att starta men den kommer inte längre än så. Jag har fullt med bensin, oljan är full och jag har provat med startkablar. Den gick jättefint när jag ställde undan den i höstas.
Jag misstänker att det är något med batteriet, men ska inte batteriet hålla längre än 2-3 år?
Jag är inte speciellt motorkunnig så kom gärna med hjälp!
Mvh Oskar![]()
Stiftet är fräsht då?=)
Hyundai Atos GL - 01
Har försökt men det är en kåpa ivägen så mina verktyg räcker inte till :S kanske måste lämna in den?
Eller skaffa verktyg? bort med kåpan?=) lämnar du in den blir det säkert dyrt..
men det är alltid lättast att lämna in denhar du ingen kompis som kan meka?=)
Hyundai Atos GL - 01
Hmm ja det är sant. Ska ta och kika på det imorgon. Är sjukt sugen på att köra alltså =)
dsdssds
Senaste redigerad av knasgas den 13-07-2008 klockan 22:06
Jag tror att du ska försöka att hälla i den bensin direkt i förgasaren, för dom brukar ha problem att orka suga i sig när de har stått länge.
vet inte hur det är med just den moppen men på vissa eumoppar så måste sidostödet vara infällt annars kan man inte starta.Och just där sitter en liten brytare som kan tappa kontakten pga rost.
som rubriken lyder jaghar en kymco super 9 somjag vill trimma lite den gör 60-65 nu men vill ha lita mer .
va sitter alla pluggar gör det något om man tar bort "blindtarmen"
förde något om att man kan ta bort variator ringen ?? jag e inte hemma på schotrar har bara pillat med "gammla" mopparvad ska man ha för vikter i variaton om man vill att den ska axa bättre .
tacksam för hjälp
jocke
Min kymco fever zx var oxå svår startad i våras, de jag gjorde var att fylla hela tanken med bensin och sen he på starthjälp på batteriladdaren och tjura på tillslut så startade den![]()
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)
Bookmarks