... Håller på att konvertera min honda civic 1,5 -90. Började i högtrycksändan med att installera en volvopump (-740 högtryckspumpen köppt på biltema) svetsade först fast två avgasklämmor i torpedväggen för att få den rejält infäst klädde insidan med en bränsleslang så det skulle bli lite mjuk upphängning. efter en dags småpill var det så dags att starta pumpen och motorn. allt funkade bra... bara btr:n kvar tänkte jag men ack så fel jag hade. Nu hade helt plötligt min torpedvägg förvandlat sig till resonanslåda till nämnda pump. Helvete vilket liv den jäveln förde..... hur gör jag nu nån ide....
Montera pumpen på en platta, och montera plattan på 3-4 M6 gummikuddar.
Det var seriöst gjort,,, jo dessa vibrerar lite utöver det vanliga,, finns annars nämda gängade gummikuddar för liknande ändamål, själv körde jag helt problemfritt i flera år med denna pump hängande i ett litet spännband under den stabila luftinsugslangen och misstänker att den fortafarme med nya ägaren fortsätter sitt hängande liv.![]()
-Kör Nissan Micra 1,3 -00, Miata MX5 -91, Seat Alhambra VR6 4x4 -04, kawasaki KLR 650 -91, äldre gräsklippare,, alla etanoldrivna.
www.etanolexperten.se
japps blir å hänga den med lite buntband där kom till samma lösning idag när ja kolla upp det. blir ju rätt nära där ledningarna är.
Precis å varför krångla till det hela.![]()
-Kör Nissan Micra 1,3 -00, Miata MX5 -91, Seat Alhambra VR6 4x4 -04, kawasaki KLR 650 -91, äldre gräsklippare,, alla etanoldrivna.
www.etanolexperten.se
va ju så jäkla snyggt fäste jag svetsat fast! kände mig jättestolt
Använd i så fall nämda gummi fästen som finns i smidiga mått, men frågan om inte vibrationerna ändå letar sig in genom torpedväggen,,,
www.etanolexperten.se
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)
Bookmarks